רעידת אדמה הורגשה בישראל: עוצמה של 4.3 דרגות

    בנצי לייזרוביץ | צילום: נזק לבניין מרעידת אדמה בישראל 2011 No Comments on רעידת אדמה הורגשה בישראל: עוצמה של 4.3 דרגות
    23:54
    05.05.24
    אבי יעקב No Comments on "ערים מועטות שניתן לצעוד בהן עם כיפה ללא אבטחה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפנות בוקר (חמישי) הורגשה רעידת אדמה קלה בישראל, בעוצמה של 4.3 דרגות. מוקד הרעידה באזור ים המלח, והיא הורגשה בעיקר בדרום הארץ ובמרכזה.

    מוקד הרעש נרשם במרחק של כ-18 ק"מ מנחל בוקק, סמוך לעין גדי, בעומד של 10 ק"מ ולא דווח על נזק או נפגעים. כמו"כ, גם תושבים מעבר לירדן דיווח על רעידה שהורגשה גם בעמאן.

    ראש המועצה האזורית תמר דב ליטבינוף אמר היום כי "רעש האדמה שהורגש הבוקר נגמר ללא נפגעים או נזק אך האם מדובר בהקדמה לבאות?", לדבריו, "מועצה אזורית תמר נערכת כל העת למצבי חירום מסוג זה ומקיימת מידי שנה סדנאות וימי עיון בנושא, עבור תושביה. יחידת מל"ח – מוכנות לשעת חירום, הפועלת באזור התכנסה הבוקר על מנת להפיק לקחים וללמוד על פתרונות ופעולות שיש לנקוט במקרים אלו ובעוצמות גבוהות עוד יותר. כמו ברמה המקומית כך גם בארצית אנו ערוכים לתת מענה לתושבי ישראל במקרים של אסונות טבע וכוח עליון שכן השטחים הפתוחים והמלונות מהווים "מקלט" בטוח וזמין עבורם".

    עוד הוא הוסיף, כי "מנגד, היות ובאזור קיימת תופעת בולענים כל פעילות תת קרקעית שכזו עלולה להגיע לתוצאות חמורות עוד יותר ולפעור בולענים נוספים תוך זמן קצר. אני כולי תקווה כי אכן מדובר באירוע חד פעמי ורעש האדמה שהורגש הבוקר אינו סממן לבאות בעוצמה גבוהה עוד יותר".

    כזכור, לפני כחודש הורגשה רעידת אדמה חזקה יותר באילת, ירושלים ובערי המרכז בעוצמה של 5.2 דרגות.

    על פי מוקד הניטור האירופי-ים תיכוני, דיווחים על רעידות הגיעו גם מהעיר טאבוק שבירדן ומקהיר ולוקסור שבמצרים.



    0 תגובות